Als dit allemaal maar goed afloopt
Het Formule-1-circus kost elk jaar dermate veel geld dat de 10 teams grote sponsorbudgetten moeten vergaren om 2 autootjes 21 keer een paar rondjes te laten rijden.
2 nieuwe titelsponsors
Deze week hebben twee teams hun nieuwe titelsponsor gepresenteerd. Haas heet voortaan Rich Energy Haas en Williams heet voortaan Rokit Williams.
Rich
Als je echter eens kijkt wie en wat er achter die nieuwe namen zit dan is het maar de vraag hoe lang dit goed blijft gaan. Als jij naar de site van Rich Energy gaat zie je dat er niet eens een adres staat en dat het maar de vraag is hoeveel van die blikjes online verkocht worden. Want online is het enige verkoopkanaal van Rich Energy. Mij doet het denken aan de "
Moneytron" van de excentrieke Jean Pierre van Rossum. Is William Storey de flamboyante opvolger van Jean Pierre?
Rokit
Tot gisteren had vrijwel niemand gehoord van Rokit. Hun website vertelt dat ze ergens dit jaar mobieltjes gaan verkopen. Er blijken enkele rijke mannen achter dit project te zitten. Ook excentriek? Ook flamboyant?
Tabaksindustrie
Naast bovenstaande nieuwe ontwikkelingen zijn er ook nog 2 tabaksfabrikanten die hun stempel drukken op de F1. Philip Morris (Marlboro) doet dat al jaren en jaren via Ferrari (Mission Winnow) en British Amarican Tabacco heeft een nieuwe deal gesloten met McLaren. We moeten nog maar zien of dit zo kan blijven en dat de Internationale anti-tabakslobby hier geen stokje voor steekt.
Wie blijft er dan nog over?
Dat zijn dus 4 teams die volgens mijn onbescheiden mening toch een tikje riskant bezig zijn. Stel dat papa Stroll het vertrouwen in de racetalenten van zijn zoon verliest en er de brui aan geeft, Dieter Mateschitz na de wereldtitel van Max de stekker trekt uit de RBR en de STR, dan blijven er nog maar 3 teams over t.w. Mercedes, Alfa Romeo en Renault. Dat worden nog spannende races dan.
Reacties
Een reactie posten