De elite wil ons allemaal aan de EV
(Haast) alle autofabrikanten ontwerpen en produceren in rap tempo modellen zonder verbrandingsmotor. Dat moet van Europa, dat moet van het WEF omdat we daarmee het klimaat redden.
Correctie: Het World Economic Forum en haar erelid Hugo de Jonge willen eigenlijk dat het gewone volk helemaal geen auto meer mag bezitten. Alle nieuwe wijken moeten zo ingericht worden dat alle parkeerruimte wordt ingenomen door extra statushouders. Maar dit geheel terzijde, terug naar de EV, de klimaatredder. Is dat wel zo?
Accu
Het zwaarste en duurste onderdeel van een EV is de accu. Deze accu zit vol met Kobalt en Lithium. Deze grondstoffen komen veelal uit Afrika en worden gedolven door kinderen. Kinderen die onder erbarmelijke omstandigheden dag in dag uit moeten wroeten in de aarde. De elite, aangevoerd door deuglinks en de klimaatindustrie kijkt natuurlijk even de andere kant op en wordt hiermee schathemeltje rijk!
Niet recyclebaar
Als die accu éénmaal in de EV zit en het, in het gunstigste geval, een paar honderdduizenden kilometers volhoudt, is hij op. Precies zoals je smartphone er na een paar jaar de brui aan geeft, precies zoals je sfeerlampjes in de tuin, met zonnecelletjes, er na 1 of 2 zomers definitief de brui aan geeft.
Maar waar blijf je dan met die accu? Die auto-accu is niet of nauwelijks te recyclen. Die kostbare mineralen gaan of verloren of zijn alleen tegen zeer hoge kosten te hergebruiken. De elite, aangevoerd door deuglinks en de klimaatindustrie, kijkt natuurlijk even de andere kant op en wordt hiermee schathemeltje rijk!Waar komt de stroom vandaan?
Je ziet ze steeds meer, kastjes aan de gevel naast de voordeur en laadpalen bij parkeerplaatsen. Je steekt er een stekker in en je EV wordt opgeladen, je accu komt weer op st(r)oom. Maar waar komt die stroom vandaan. Natuurlijk voor een deel van windenergie en zonnepanelen maar een overgroot deel komt nog gewoon van fossiele brandstof zoals gas en kolen. Maar, nog erger, Alleen al de Nederlandse staat geeft miljarden subsidie om centrales om te bouwen naar biamassacentrales. Dus je elektrische auto rijdt dan eigenlijk op .... hout...!! De elite, aangevoerd door deuglinks en de klimaatindustrie, kijkt natuurlijk even de andere kant op en wordt hiermee schathemeltje rijk!
Verbruik en onderhoud
Tot voor kort werd als argument om over te gaan op elektrisch rijden, naast natuurlijk het redden van het klimaat, de kosten voor gebruik en onderhoud. Inmiddels is daar, door de hoge energieprijs, ook voor KW, een einde aangekomen en is het rijden van een EV duurder dan een (moderne en dus schone) diesel. De elite, aangevoerd door deuglinks en de klimaatindustrie, kijkt natuurlijk even de andere kant op en wordt hiermee schathemeltje rijk!
Subsidie
De EV-koper of leaser wordt verleid door de tomeloze subsidie die op de aanschaf van zo'n auto gegeven wordt. Allereerst hoeft er geen BPM betaald te worden, een flinke slok op een borrel van bijna 20% van de cataloguswaarde.
Als particulier krijg je ook nog een extraatje van de overheid. Op dit moment is dat is meer dan 2k maar het potje is voor dit jaar al op. Tot slot betaal je niet elke maand de motorrijtuigenbelasting. Deze regeling geldt tot 2025. Ook dit kadootje brengt toch weer duizenden euro's besparing met zich mee, zeker gezien ten opzichte van een moderne diesel. Voor het gemak vergeet ik nog maar even de fijnstoftoeslag.
Als je een EV van de zaak rijdt ben je ook goedkoop uit. Moet je voor een 'gewone auto' 22% bijtelling rekenen op je inkomen, voor een EV is dat maar (ca.) 9%. Dit percentage stijgt overigens wel richting 2026. De elite, aangevoerd door deuglinks en de klimaatindustrie, kijkt natuurlijk even de andere kant op en wordt hiermee schathemeltje rijk!
Wie betaalt die voordelen?
Goede vraag. Bovenstaande opsomming van duizenden euro's, bij aanschaf en vervolgens per jaar, worden dus betaald door niet-ev-rijders, dus mensen met een gewone auto maar ook door mensen die helemaal geen auto hebben. Alle subsidies worden nl. betaald uit de algemene middelen! De elite, aangevoerd door deuglinks en de klimaatindustrie, kijkt natuurlijk even de andere kant op en wordt hiermee schathemeltje rijk!
Businessmodel
Alles resumerend kunnen we dus stellen dat de EV een prachtig businessmodel is, bedacht door de Elon Musken en de Frans Timmermanzen van deze wereld, omarmd door de auto-industrie en gepromoot door goed betaalde, deuglinkse politici! Schaamteloos!!
Update
Electric vehicles are terrible for the environment.
— Tucker Carlson (@TuckerCarlson) August 31, 2022
As The NYT reported last year, "production of raw materials like lithium, cobalt and nickel that are essential to [EV] technologies are often ruinous to land, water, wildlife and people." pic.twitter.com/4uP2TtXg4m
Update 2
Het sprookje van elektrische auto's onder 1 minuut verklaard. pic.twitter.com/5gTs2Y77PT
— J.O.A.T.M.O.N.👹 controlled opposition since 2005 (@WarriorPoet_72) September 12, 2022
Reacties
Een reactie posten