16.8.25

Te treffend om ongezien te laten passeren

Als oud docent voel ik mij een beetje verwant met Joost Jansen op Twitter (X)

Bijna elke dag schiet hij raak op dat medium met treffende posts en vooral reacties. Vaak met humor maar altijd met een duidelijke mening.

Onderstaand weer eens een heel serieuze post over zijn vak en mijn ex-vak, zij het voor maar een paar jaar.

De eerste alinea zal ik quoten maar voor de rest moet je naar X

¨Toen ik naar de basisschool ging was de directrice tevens fulltime leerkracht.

Tegenwoordig hebben we een directrice, een adjunct-directeur, 2 ib’ers en veel externe hulp. Iedereen heeft het ‘razenddruk’ en de schoolresultaten zijn niet om te juichen. Waar is het misgegaan?¨


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boeren opnieuw onder druk: nieuwe stikstofmaatregelen kabinet

Worden onze boeren opnieuw de dupe van beleid uit Den Haag? Deze week presenteerde het kabinet opnieuw ingrijpende stikstofmaatregelen. Rond...

Veel gelezen