26.8.20

Pelletproductie; het nieuwe businessmodel van Staatsbosbeheer

Bossen beheren? 

Nee, dat lezen we te letterlijk als we moeten bedenken wat de belangrijkste taak is van Staatsbosbeheer.

Kijk maar eens goed naar deze foto en dan moeten we toch concluderen dat het veelvuldig kappen van gezonde bossen om het hout, in de vorm van pellets, te verkopen aan energiecentrales, de nieuwe cash cow is van deze overheidsinstelling (rechtspersoon met een wettelijke taak)

Dank u Staatsbosbeheer voor het ruΓ―neren van onze schaarse natuur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boeren opnieuw onder druk: nieuwe stikstofmaatregelen kabinet

Worden onze boeren opnieuw de dupe van beleid uit Den Haag? Deze week presenteerde het kabinet opnieuw ingrijpende stikstofmaatregelen. Rond...

Veel gelezen